OKRUHOVÝ SPECIÁL :

Audi TT Quattro 1.8T s výkonem 480HP

KAIPAN :

motory 1.8T

VW GOLF III :

1.8T s výkonem 400HP

KOMPLETNÍ STAVBA :

1.8T s odolností přes 700HP
Kontakt
pracoviště Praha
Türkova 2297/22
Praha 4 - Chodov

Informační linka a
objednávky (PO-PÁ 10-18)
605 190 113

info@tdichip.cz
Novinky e-mailem

  

  

Počítadla

NOVINKY A ČLÁNKY

Zde naleznete novinky a články z našeho světa, tedy světa automobilů. Pokud chcete být informováni e-mailem o všech novinkách a nových článcích, přihlašte se k odběru novinek ve formuláři na konci stránky.


Zpět na seznam článků

 Jak probíhá přestavba na E85 u motorů FSI
Jak probíhá přestavba na E85 u motorů FSI
V tomto článku popíšeme jak probíhá přestavba motorů FSI na bioethanol - E85. Je to stále velmi diskutované téma a často píšete o článek, kde vysvětlíme jak to je a není po přestavbě.

Motory FSI právě díky technice přímého vstřikování mají oproti starší generaci motorů výhodu a přestavbu lze provést pouze přeprogramováním řídící jednotky bez výměny vstřikovačů.

Pojďme si tedy popsat jak přestavba probíhá:

1. přistavení vozidla

Přistavíte vozidlo, kdy již při cestě k nám natankujete palivo E85 tak, aby benzínu v nádrži bylo co nejméně a dojeli jste k nám ideálně na čistý ethanol.

2. úprava software řídící jednotky

Provedeme kompletní zálohu řídící jednotky pro případné vrácení k původnímu palivu. Upravíme stávající mapy pro použití E85 a zároveň pro zvýšení výkonu.

Při úpravě je nutné správným způsobem nastavit předstih, dávku paliva, startovací dávku a další parametry.

3. testovací jízda

Po přeprogramování provedeme testovací jízdu s logováním potřebných dat. Získaná data po jízdě analyzujeme, případně provedeme potřebné korekce.

4. předání vozu
Na závěr již dochází jen k samotnému předání vozu a provedení testovací jízdy.


Úprava trvá cca 2 hodiny. Do vozidla nepřidáváme žádné přídavné jednotky, ani nic jiného. Jedná se jen o modifikaci map v řídící jednotce motoru a proces je kdykoliv vratný.

Se 100% úspěšností provádíme přestavby motorů 2.0 FSI, 3.6 FSI V6.


Samozřejmě se ptáte jaká negativa přestavba na E85 má. Na internetu koluje spousta různých mýtů o tom, jak toto palivo poškozuje snad úplně vše vč. laku na autě ;)

Jak to tedy je?

Toto palivo je rostliného původu, více váže vodu, ale rozhodně nevysušuje o mnoho více než klasický benzín a nepoškozuje palivová čerpadla ani další součásti. K těmto poškozením dochází právě kvůli vodě v palivu. Tomuto jevu předcházíme chemií pro zbavení paliva vody. Odlučovač není nutné používat neustále, ale jen občas, případně pokud vozidlo déle stojí a není používané. Voda se samozřejmě váže i do benzínu, nejen do E85.

Špatné starty, vibrace motoru a další potíže?

Odpověď je jednoznačná - po námi provedené přestavbě se motor chová naprosto stejně jako na benzín, tudíž nevykazuje žádné poruchy, ani rozsvěcení kontrolky motoru kvůli chudé směsi jako u přestavbových krabiček.

Jak je to po přestavbě se spotřebou?

Po dlouhodobém testování a měření můžeme bez nadsázky tvrdit, že spotřeba je stejná jako na benzín, tudíž je úspora právě díky rozdílné ceně obou paliv a bonusem je vyšší výkon. V tuto chvíli je rozdíl ceny cca 11 Kč.

Jedinou nevýhodou zůstává nemožnost provozu na benzín. Možností zde zůstává pořízení záložní řídící jednotky s programem na benzín a v případě nutnosti jednotky vyměnit nebo využití zařízení Personal flasher, kdy si můžete obsah jednotky libovolně přehrávat sami. Síť čerpacích stanic je již dnes vcelku rozšířená.
  Publikováno: 14.01.2014
 


 Další články
Jak probíhá ONLINE ladění motoru
Jak probíhá ONLINE ladění motoru
Ladění driftových speciálů BMW E30 a E46 s motory M5 V8
Ladění driftových speciálů BMW E30 a E46 s motory M5 V8
Spustili jsme systém novinek a článků
Spustili jsme systém novinek a článků



Nenechte si ujít žádnou novinku! Přihlašte se k odběru novinek a my Vás budeme vždy informovat že se něco děje :)


Novinky e-mailem

e-mail:

certifikace ISO 9001