OKRUHOVÝ SPECIÁL :

Audi TT Quattro 1.8T s výkonem 480HP

KAIPAN :

motory 1.8T

VW GOLF III :

1.8T s výkonem 400HP

KOMPLETNÍ STAVBA :

1.8T s odolností přes 700HP
Kontakt
pracoviště Praha
Türkova 2297/22
Praha 4 - Chodov

Informační linka a
objednávky (PO-PÁ 10-18)
605 190 113

info@tdichip.cz
Novinky e-mailem

  

  

Počítadla

NOVINKY A ČLÁNKY

Zde naleznete novinky a články z našeho světa, tedy světa automobilů. Pokud chcete být informováni e-mailem o všech novinkách a nových článcích, přihlašte se k odběru novinek ve formuláři na konci stránky.


Zpět na seznam článků

 Přestavba Škoda Octavia II FL 1.6 TDI CR 77kW
Přestavba Škoda Octavia II FL 1.6 TDI CR 77kW
S trendem snižování emisí a obsahu motoru se stal motor 1.6 TDI CR vcelku rozšířenou motorizací skrze celý koncern VAG. Dnes již běžné sw modifikace dovolují "vyždímat" z tohoto motoru kolem 140HP a po odstranění filtru pevných částic lze motor naladit na cca 157HP, což je ale skutečné maximum. A nyní se nabízí otázka jestli je možné dostat se na vyšší hodnoty. Vypadá to, že se o to ještě nikdo nepokusil a tak to zjišťujeme u nás a v tomto článku se s námi můžete podívat jak to probíhá.

V tomto článku s námi můžete sledovat průběh vývoje přestavby koncernového motoru 1.6 TDI CR s továrním výkonem 77kW a 250Nm.

Vzhledem k neexistenci jakékoliv informace o maximálních dosažitelných hodnotách tohoto motoru, respektive jeho součástí to zkrátka musí někdo vyzkoušet a tentokrát to prvenství je na nás. Už při řešení před samotnou realizací bylo jasné že turbodmychadlo je první co se musí nahradit, spojka je dimezovaná na nízké hodnoty a filtr pevných částic musí ven.

Turbodmychadlo bylo vyvinuto přímo pro tuto aplikaci a má potenciál 230HP. Spojka byla nahrazena kompletem s lepším přítlakem a kovokeramickou lamelou. Filtr pevných částic (DPF) byl odstraněn a byl použit výfuk s dvěmi koncovkami (duplex). Originální airbox byl nahrazen kompletním cold airboxem s bavlněným filtrem K&N.

Pro jistotu bylo provedeno měření sériového výkonu s výsledkem 107HP a 266Nm s typickým průběhem pro tento motor.

Vše bylo namontováno a již při testovací jízdě byl patrný větší potenciál turbodmychadla oproti sériovému a motor se roztáčel k hranici 5.000 ot. prakticky bez zaváhání, což bylo se sériovým turbem prakticky nemožné.

Při ladění pro zajetí jsme prozatím dosáhli výsledku 400Nm a 172HP a naším cílem je ve finále dosáhnout hranice 200HP.

Úprava je nadějí pro majitele tohoto motoru určeného spíše do města než na dálniční řádění. Sledujte tento článek, budeme průběžně informace doplňovat.
  Publikováno: 26.02.2014
 

 Fotogalerie
Přestavba Škoda Octavia II FL 1.6 TDI CR 77kWPřestavba Škoda Octavia II FL 1.6 TDI CR 77kWPřestavba Škoda Octavia II FL 1.6 TDI CR 77kWPřestavba Škoda Octavia II FL 1.6 TDI CR 77kW
Přestavba Škoda Octavia II FL 1.6 TDI CR 77kWPřestavba Škoda Octavia II FL 1.6 TDI CR 77kW


 Další články
Audi S4 (B5)
Audi S4 (B5)
Příprava Audi TT na závodní sezónu 2013
Příprava Audi TT na závodní sezónu 2013
Jak probíhá přestavba na E85 u motorů FSI
Jak probíhá přestavba na E85 u motorů FSI



Nenechte si ujít žádnou novinku! Přihlašte se k odběru novinek a my Vás budeme vždy informovat že se něco děje :)


Novinky e-mailem

e-mail:

certifikace ISO 9001